Seeker
|
|
« Odpowiedz #45 : 25 Lutego 2008, 18:30:33 » |
|
Ja rezygnuję z 3 ale chociaż jedną..by kupił...
|
|
|
Zapisane
|
małopolska team...
|
|
|
tomek72
|
|
« Odpowiedz #46 : 25 Lutego 2008, 20:23:43 » |
|
Chłopacy, żeby nie przeciągac, za to, ze byłem ostatni, że tak powiem rzutem na taśmę się załapałem to rezygnuje na razie, wtedy przy następnym zamówieniu będę się pisał pierwszy . Jeżeli w tym sklepie JJ jest jakis dobry i sprawdzony smar do multików to ewentualnie w zamian bym wziął...ale to jak juz uważasz...Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
TomCast
Wiadomości: 2948
Warszawa
Każdy dzień przynosi coś nowego.
|
|
« Odpowiedz #47 : 25 Lutego 2008, 20:26:06 » |
|
Tomek sądzę że już tyle osób zrezygnowało z części zamówienie że starczy swobodnie i dla Ciebie
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam. Tomek Każda godzina spędzona z muchówką nad wodą bezcenna, za reszte zapłacisz kartą MasterCard
|
|
|
JJ
Wiadomości: 3591
Jabłonna
|
|
« Odpowiedz #48 : 25 Lutego 2008, 22:18:12 » |
|
Tam jest 68 produktów w kategorii 'Oil & grease'. Z tego spora część to smary. Który się nadaje do multików??? Nie wiem. Oliwka była sprawdzona. Oki, wysłane zostanie 17 sztuk oliwki, z podziałem nie powinno być problemu
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
|
|
|
tonacja
Wiadomości: 36
Głusko i okolice
|
|
« Odpowiedz #49 : 25 Lutego 2008, 23:06:14 » |
|
Ahoj. nie wiem czy jeszcze ktoś odwiedza ten post ale mam pytanie czym sie charakteryzuje oliwka do multików. rozumiem że do łożysk ale nie rozumiem czemu kupować z super zagranicznych sklepów taki samr skoro można kupić np: szwecki smar volvo albo zwyczajny smar (byle oryginalny np: Bp, svedol, shell). są super trwałe i tak mocno przylegają do łożysk że trudno je całkowicie zetrzeć nawet szmatką. no chyba że chodzi o to aby smar był dosyć plynny ale wtedy jest niezastąpiony wd-40. pozdrawiam i jak ktoś to przeczyta to poprosze o jakieś wyjaśnienie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Pablos
|
|
« Odpowiedz #50 : 26 Lutego 2008, 01:43:24 » |
|
Specyfiki typu WD 40 służą bardziej do czyszczenia niż smarowania. Kiedyś "nasmarowałem" takim łożyska w starym Shina Raiders, nad wodą chodziły strasznie głośno A do łożysk, to tylko oliwka, dzięki czemu zmniejsza tarcie i pozwala cieszyc sie zabawą z multikiem Podejrzewam, że Trinity jest rzadsza, dzięki temu jeszcze bardziej rozpędzi szpulkę, co ma chyba największy wpływ pod czas łowienia lżejszymi wabikami
|
|
|
Zapisane
|
Ż Y J C H W I L Ą ! ! !
|
|
|
zet
Wiadomości: 196
Kraków
Lubię okrągłe... ABU :-)
|
|
« Odpowiedz #51 : 28 Lutego 2008, 09:46:34 » |
|
Swoją drogą to ciekaw jestem jak wygląda porównanie takiej oliwki z olejem dobrej klasy - np. silnikowy, pełen syntetyk. Rozmawiałem nie tak dawno z mechanikiem precyzyjnym i twierdził, że do smarowania niewielkich łożysk (czy to ślizgowych, czy kulkowych lub walcowych) on używa od dawna dobrego oleju silnikowego. Podobno nie wysycha (jak niektóre specyfiki do maszyn itp), ma odpowiednią lepkość itp.
A co do WD-40, to wielokrotnie już mówiono, że on się nadaje JEDYNIE do rozruszania/uruchomienia/wyczyszczenia a nie do smarowania. Zresztą wystarczy zobaczyć co z kropli tego specyfiku zostaje po dwóch dniach (np. na szybie) - jedynie plamka. Na pewno nie należy nim smarować urządzeń i przekładni na których nam zależy...
Pozdrawiam, Zet.
|
|
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2008, 09:48:47 wysłane przez zygmunt »
|
Zapisane
|
Wodom cześć!
|
|
|
TomCast
Wiadomości: 2948
Warszawa
Każdy dzień przynosi coś nowego.
|
|
« Odpowiedz #52 : 28 Lutego 2008, 10:39:51 » |
|
Olej silnikowy nie nadaje sie do multikow, jest zbyt lepki.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam. Tomek Każda godzina spędzona z muchówką nad wodą bezcenna, za reszte zapłacisz kartą MasterCard
|
|
|
zet
Wiadomości: 196
Kraków
Lubię okrągłe... ABU :-)
|
|
« Odpowiedz #53 : 28 Lutego 2008, 17:46:02 » |
|
Olej silnikowy nie nadaje sie do multikow, jest zbyt lepki.
Rozumiem, że przez to skraca długość rzutu? Bo lepkość sama w sobie jest chyba korzystnym zjawiskiem (nawilżone łożysko trwale jest smarowane). Porównując gęstość oleju syntetycznego i oliwki ABU organoleptycznie wielkiej różnicy nie widzę...
|
|
|
Zapisane
|
Wodom cześć!
|
|
|
tonacja
Wiadomości: 36
Głusko i okolice
|
|
« Odpowiedz #54 : 28 Lutego 2008, 18:49:52 » |
|
No dobrze. ten wd-40 to był zły przykład. ale na swe usprawiedliwienie powiem ze dawno nie urzywałem tego cuda i mi sie troche zapomniało. zato znam inny specyfik. zwie sie ballistol. używam go do smarowania dość precyzyjnych mechanizmów i daje bardzo dobre własności. jest po rozpyleniu płynem ale jak juz przylgnie to nie trzyma piknie i smaruje. z penościa nie spływa bardziej niż olej silnikowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Sumas
Wiadomości: 470
www.namyslow.com.pl
|
|
« Odpowiedz #55 : 28 Lutego 2008, 18:55:07 » |
|
A ja ostatnio spróbowałem taki SPECYFIK i jestem pozytywnie zaskoczony. Zresztą chyba @golsyl juz kiedyś wspomniał o takowym olejku
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie Damian
|
|
|
JJ
Wiadomości: 3591
Jabłonna
|
|
« Odpowiedz #56 : 28 Lutego 2008, 18:59:55 » |
|
Olej silnikowy nie nadaje sie do multikow, jest zbyt lepki.
Hm, olej silnikowy byłby chyba najlepszy, prawie nieograniczone możliwości dostosowania do temperatury i wagi przynęt
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
|
|
|
IMMORTAL
Wiadomości: 366
|
|
« Odpowiedz #57 : 28 Lutego 2008, 19:19:42 » |
|
A ja ostatnio spróbowałem taki SPECYFIK i jestem pozytywnie zaskoczony. Zresztą chyba @golsyl juz kiedyś wspomniał o takowym olejku używałem pożyczonej od mamy oliwy do maszyn do szycia, co prawda do zwykłych kołowrotków ale spisywała się całkiem nieźle tyle że bardziej (niż np oliwka dołączana do Abu), "łapała" kurz i inne zanieczyszczenia - subiektywne odczucie
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Marcin
|
|
|
Sumas
Wiadomości: 470
www.namyslow.com.pl
|
|
« Odpowiedz #58 : 28 Lutego 2008, 19:27:10 » |
|
Własnie sprawdziłem łożyska w ABU na którym testowany był olej - informuję, że kurzu brak
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie Damian
|
|
|
IMMORTAL
Wiadomości: 366
|
|
« Odpowiedz #59 : 28 Lutego 2008, 19:32:50 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Marcin
|
|
|
|