-PYTOON-
|
|
« : 16 Lipca 2008, 10:03:40 » |
|
Koledzy, jaki smar polecacie mi do kołowrotków oraz jaką oliweczkę? Może ktoś z was ma na zapasie zbędna tubkę smaru i mi takową odsprzeda. A jak nie to doradźcie gdzie takowy kupić?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JJ
Wiadomości: 3591
Jabłonna
|
|
« Odpowiedz #1 : 16 Lipca 2008, 14:59:54 » |
|
Z oliwek korzystam jeszcze z oryginalnych. Jak braknie to jest w zapasie trinity (do lekkich) lub Daiwa. Co do smaru to ostatnio korzystałem z HotSouce. Jak nie masz to zajrzyj do dobrego rowerowego sklepu - coś do przerzutek powinno być OK - multik to w zasadzie przerzutka o stałym przełożeniu
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
|
|
|
wujek
|
|
« Odpowiedz #2 : 16 Lipca 2008, 15:35:52 » |
|
Obecnie stosuje takie coś: -olej do łańcucha rowerowego; Finish Line (zawiera teflon, czasami jest to zaletą, czasami wadą ) - łożyska -smar litowy Renolit (tubka wielkości silikonu pistoletowego ) - przekładnia -smar miedziany - elementy zwalniania szpuli -smar molibdenowy - różne sprężyny Trochę tego jest, ale chyba dlatego, że do roweru to wykorzystuje, a kołowrotki przy okazji tym traktuje
|
|
|
Zapisane
|
Surfcasting
|
|
|
Pike
|
|
« Odpowiedz #3 : 16 Lipca 2008, 15:41:39 » |
|
Oliwka firmowa lub Trinity. Zawsze używałem smarów przenacoznych do kołowrotków ale pod wpływem dwóch sytuacji trochę zmieniłem podejście. Tego roku w Szwecji @Spin podpowiedział mi, że stosuje smar w aerozolu przeznaczony chyba do smarowania maszyn. Po powrocie prawie zapomniałem o tym do czasu, kiedy przyszedł czas smarowania łańcucha motocykla. Używam do tego specjalnego smaru w aerozolu Shell. Po nasmarowaniu łańcucha ślady na betonie zostają przez kilka tygodni, nie usuwa ich ani deszcz ani wycieranie butami. Skoro musi trzymać się na nieosłoniętym łańcuchu w każdych warunkach to zastosowany na trybach zamkniętego multiplikatora smarował będzie bardzo dokładnie i długo. Kolejną jego zaletą jest to, że rozpylony pieni się i wnika w każdy zakamarek, kiedy odparuje jest bardzo gęsty. Posmarowałem swoje niektóre maszynki i jak na razie jest rewelacyjnie, polecam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JJ
Wiadomości: 3591
Jabłonna
|
|
« Odpowiedz #4 : 16 Lipca 2008, 15:48:17 » |
|
Ja ostatnio zanabyłem smar Daiwy w sprayu - powinien być OK.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
|
|
|
-PYTOON-
|
|
« Odpowiedz #5 : 16 Lipca 2008, 16:30:26 » |
|
Znalazłem u siebie w skrzynce smar Park Tool do łożysk rowerowych. Jest to smar poliuretanowy...zastanawiam się czy go nie zastosować, ale kolega doradził mi, że może być troszkę za gęsty. Stosuję go do wszystkiego co się kręci w rowerze z wyjątkiem łańcucha (tu mam dwa rodzaje smarów w zależności od pogody). z tworzywami nie reaguje a jego cena za 100g to ok 25zł. Co o tym myslicie?
pozdrawiam!
Krzysiek (-PYTOON-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wujek
|
|
« Odpowiedz #6 : 16 Lipca 2008, 16:46:04 » |
|
Nada się A łańcuch w rowerze nie lepiej oliwić smar nie dostaje się dobrze między ogniwa oraz klei się do niego cały syf z drogi (chyba, że po asfalcie tylko się jeździ ).
|
|
|
Zapisane
|
Surfcasting
|
|
|
-PYTOON-
|
|
« Odpowiedz #7 : 16 Lipca 2008, 16:51:56 » |
|
Wujek, używam Pedros Ice WAX - ma konsystencję mleczka...po wyschnięciu to co ma być w ogniwach zostaje a nadmiar usuwam szmatką. Jest mega dobry, bo nie łapie syfu jak Finish Line. Finisha używałem i nadal używam, ale to tylko jak wiem, że pojadę w mega duże błotko:) Wujek, dużo jeździsz na rowerze?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wujek
|
|
« Odpowiedz #8 : 16 Lipca 2008, 17:12:14 » |
|
Jak wymienię napęd to wypróbuje ten smar Na obecny szkoda czasu na smarowanie, trochę zjechany jest Ostatnio tygodniowo robię ok 80km (2 x 40km) Czasu nie mam za dużo - cały czas robota, ale jak się skończy za ok tydzień to się zacznie więcej kręcić
|
|
|
Zapisane
|
Surfcasting
|
|
|
-PYTOON-
|
|
« Odpowiedz #9 : 16 Lipca 2008, 20:07:26 » |
|
chłopaki a czy to normalne, ze dość głośno słyszę przekładnię w moim Curado 200dhsv? na poczatku tylko przy dużych wabikach, stawiających znaczny opór w wodzie...teraz już przy mniejszych. Czy przeczyszczenie nowego multika (nad wodą chyba 5 pełnych dni) pomoże zniwelować to zjawisko???
Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wujek
|
|
« Odpowiedz #10 : 16 Lipca 2008, 20:57:49 » |
|
Ostatnio to normalne zachowanie większości kołowrotków Fabrycznie dają za mało smaru, po zakupie najlepiej samemu przesmarować Rozbierz i nasmaruj, moje curado po nasmarowaniu chodzi jak marzenie
|
|
|
Zapisane
|
Surfcasting
|
|
|
-PYTOON-
|
|
« Odpowiedz #11 : 17 Lipca 2008, 10:20:55 » |
|
Przesmarowałem, ale niepotrzebnie okazało się, że to linka tak głośno pracuje...łowiłem dużymi obrotówkami cały dzień i się lineczka poskręcała...teraz trze niemiłosiernie o przelotki ;/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Pavko
Wiadomości: 302
Zabrze
BORN TO FISH, FORCED TO WORK
|
|
« Odpowiedz #12 : 17 Lipca 2008, 10:40:32 » |
|
Trochę off topic, ale po skończonym łapaniu obrotówkami zakładam ołowianą łezkę z krętlikiem (waga zależna od c.w. kija) i wykonuję kilka długich rzutów. Pomaga
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
rolek
Wyprawy
Wiadomości: 1428
LECH POZNAŃ
|
|
« Odpowiedz #13 : 01 Września 2008, 20:23:44 » |
|
Witam gdzie mogę dostać oliwkę Trinity. Widziałem różowa( chyba) i niebieską .Którą polecacie do c51ss . Z góry dzieki
|
|
|
Zapisane
|
Nie rozmawiaj z idiotą bo sprowadzi Ciebie do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem
|
|
|
JJ
Wiadomości: 3591
Jabłonna
|
|
« Odpowiedz #14 : 01 Września 2008, 20:29:30 » |
|
Różowa była w zeszłym roku. W tym jak sprowadzałem była niebieska. Ja kupowałem tu. Tylko na razie nie mają na składzie. Zdaje się, że mam tam kredyt. Jakbyś chciał zamówić daj znać.
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2008, 20:32:15 wysłane przez JJ »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
|
|
|
|