Klayman
|
|
« Odpowiedz #60 : 16 Grudnia 2009, 20:42:55 » |
|
No i wreszcie poleciał ... http://www.tvn24.pl/12691,1633685,0,1,lot-dreamlinera-skrocony-przeszkodzil-deszcz,wiadomosc.htmlNie mniej jak dla mnie jest zbyt optymistyczna data, że ujżymy go w przyszłym roku w polskich barwach LOT-u. Rozpoczynają się żmudne i długotrwałe próby oraz pełna certyfikacja. Wg mnie 1,5-2 lata z głowy ... wtedy będzie mogła się rozpocząć seryjna produkcja ... No i jeszcze jedna ciekawostka: wiatrakowce, ciekawa konstrukcja choć pamięta jeszcze wojnę. Wiranik jest rozpędzany tylko w pierwszej fazie przed startem (tzw. prerotacja), w czasie lotu działta autorotacyjnie (pod naporem powietrza) wytwarzając siłę nośną na tzw poduszce powietrznej. Ciekawe jest to, że można na nich uzyskać zerową prędkość (opadanie wtedy jest rzędu 3-5 m/s).
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2009, 20:58:08 wysłane przez Klayman »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
Kiersnowski Artur
Wiadomości: 1770
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody
|
|
« Odpowiedz #61 : 02 Lutego 2010, 10:03:45 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #63 : 02 Marca 2010, 21:10:12 » |
|
Coś specjalnie dla Big_M'a ...replika Curtis Jenny. Jedna z 2 w Polsce. Ta z silnikiem Franklin 120B ... cudeńko może nieekonomiczne ale pięknie dźwięczy i lata ...
Miałem okazję się przelecieć dzięki uprzejmości właściciela ... ehhhh łezka w oku się kręci ...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #64 : 09 Marca 2010, 21:19:00 » |
|
Czyż nie jest to stylowa czapeczka ?!?!
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
big_m
Wiadomości: 1969
Węgorzewo
|
|
« Odpowiedz #65 : 18 Marca 2010, 21:15:59 » |
|
Pilotki (czapki pilotki) zawsze były na topie. Tylko Turbodymomen trochę zepsuł ich sławę
|
|
|
Zapisane
|
Niechaj wodziki będą Ci zawsze łaskawe, a szpula Twoja niech nie ma końca...
|
|
|
|
celtas
|
|
« Odpowiedz #67 : 17 Czerwca 2010, 20:21:04 » |
|
inny się pojawia kto zgadnie jaki
Wyglada jak Alpha Jet
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Marcin
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #68 : 24 Czerwca 2010, 17:46:06 » |
|
TS-8 Bies ... Zdjęcie robione tylko telefonem ale ... wrażenia niezapomniane miałem okazję także popilotować go ... pieknie idzie za ręką mimo sędziwego wieku
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
big_m
Wiadomości: 1969
Węgorzewo
|
|
« Odpowiedz #69 : 24 Czerwca 2010, 18:44:54 » |
|
gratulacjie, to piękne wrażenia. A Bies faktycznie miło się prowadzi w normalnych warunkach lotu. Został zaprojektowany jako samolot szkolny, o konstrukcji mertalowej z przednim kółkiem bo brakowało takiej maszyny przed przejściem na szkolne MIGi 15UTI i Iskry. Bies z tego co pamiętam jest dopuszczony do pełnej akrobacji. Został tak zaprojektowany przez Tadeusza Sołtyka żeby przypominał odrzutowiec. Kiedyś mieliśmy system szkolenia pilotów wojskowych. Bies był pierwszym ogniwem, potem Iskra (też konstrukcja Sołtyka) a później miał być Grot (też autorstwa Sołtyka). Grot był już ponaddźwiękowy i bardzo nowoczesny jak na tamte lata. Bił na głowę wiele konstrukcji czysto bojowych a był przecież samolotem szkolno-bojowym. Nasi sojusznicy jak go zobaczyli to zaraz na nim (i na całym projekcie) położyli swoje łapki. Grot nie wszedł do produkcji ale potem pojawiły się radzieckie(?) myśliwce nowej generacji...
|
|
|
Zapisane
|
Niechaj wodziki będą Ci zawsze łaskawe, a szpula Twoja niech nie ma końca...
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #70 : 24 Czerwca 2010, 21:10:29 » |
|
To jeszcze fotka z Modlina tuż przed Góraszką ... pierwszy plan TS-11 Iskra (prywatna), dalej SB Lim-2 (prywatny) i dalej dwa L-39 z Litwy.
Jak był już lot TS-8 to może będzie niebawem i TS-11 ?!? Kto wie ?!?! hehe
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2010, 21:13:00 wysłane przez Klayman »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
big_m
Wiadomości: 1969
Węgorzewo
|
|
« Odpowiedz #71 : 24 Czerwca 2010, 21:35:41 » |
|
Co za czasy Prywatna Iskra i prywatny LIM... dziadzia Stalin przewraca sie w grobie
|
|
|
Zapisane
|
Niechaj wodziki będą Ci zawsze łaskawe, a szpula Twoja niech nie ma końca...
|
|
|
zoltar70
|
|
« Odpowiedz #72 : 25 Czerwca 2010, 01:58:21 » |
|
Maćku, a Skorpionie wiesz coś więcej ? Miał to być samolot wielozadaniowy. Byłem jeszcze w wojsku jak go projektowali. Powstał prototyp, ale z tego co wiem były problemy z dobraniem silnika do jego układu górnogondolowego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
big_m
Wiadomości: 1969
Węgorzewo
|
|
« Odpowiedz #74 : 25 Czerwca 2010, 21:49:03 » |
|
To nie tylko kwestje silników ale całej sytuacji geopolitycznej. Skrzydlata Polska piała z zachwytu bo rzeczywiście konstrukcja nietuzinkowa. Ale jeśli pokazuje się publicznie taką konstrukcję przed jej oblataniem to zwykle znaczy, ze juz nie będzie robiona dalej...
|
|
|
Zapisane
|
Niechaj wodziki będą Ci zawsze łaskawe, a szpula Twoja niech nie ma końca...
|
|
|
|