http://www.multiplikator.pl
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
15 Maja 2024, 18:04:29

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
GALERIA:
prosimy o publikowanie tylko tych zdjęć z rybami, które są zgodne z zasadą "no kill".
131180 wiadomości w 5714 wątkach, wysłane przez 2635 użytkowników
Najnowszy użytkownik: Walterinalm
* Strona główna Pomoc Szukaj Galeria Zaloguj się Rejestracja
+  Forum Multiplikator.pl
|-+  Wędkarstwo Castingowe
| |-+  Sprzętowe (Moderatorzy: Urso, Pike)
| | |-+  Jaki akumulator do silnika elektrycznego?
« poprzedni następny »
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 Do dołu Drukuj
Autor Wątek: Jaki akumulator do silnika elektrycznego?  (Przeczytany 65837 razy)
Logan

Wiadomości: 1985


Bydgoszcz

Machaj wendą, ryby będą!


« Odpowiedz #90 : 04 Września 2013, 11:40:42 »

No to wszystko chyba jest git. Na swoich aku zrobiłem 12km jak do tej pory, ale podłączyłem je dopiero po dwóch dniach (wcześniej nie mogłem) i zdziwiłem się bo przed podłączeniem ładowarki miernik pokazał 12,9 V. Wrócę do domu to podłącze go znowu żeby się podładował i sprawdzę co jakiś czas jak to wygląda. Chcę wyczaić moment kiedy zakończy ładowanie całkowicie. Rozumiem że wtedy powinno chyba ustać to "bulgotanie"?

Ostatnie pytanie. Ładujecie przy zamkniętych czy otwartych korkach?
Zapisane

Mój dziadek mówił: Do byka nie podchodź od przodu, do konia od tyłu, a do idioty nie podchodź w ogóle...
cezarroo

Wiadomości: 249


Jelenia Góra

No kill


WWW
« Odpowiedz #91 : 04 Września 2013, 11:45:16 »

Mój potrafi po kilku dniach jeszcze czasem zabulgotać ; )
Zapisane

zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #92 : 04 Września 2013, 11:50:32 »

 Korki odkręcaj tak mówi BHP przy kwasiakach. Pomieszczenie oczywiście wentylowane bez dostępu dzieci i zwierząt.
 Automatyczna ładowarka nigdy nie kończy ładowania bo ono zmieniając tylko parametry prądu przechodzi w podtrzymanie,
 które też jest ładowaniem. Długoterminowe ładowanie mniejszymy prądami pozwala lepiej naładować/ułożyć akumulator.

 ps. Ja osobiście co jakiś czas sprawdzałem drożbność kanałów wentylacyjnych w korkach i ich nie odkręcałem.
      Uważaj na ciuchy a skropliny przy korkach wycieraj do sucha. Dobrze jest mieć do Trojana pojemnik transportowy,
      który niestety nie jest tani i ciężko to dostać.
 
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
Logan

Wiadomości: 1985


Bydgoszcz

Machaj wendą, ryby będą!


« Odpowiedz #93 : 04 Września 2013, 12:46:02 »

Ciekawe, że strona polskiego dystrybutora ma w tej kwestii chyba inne zdanie:
Korki wentylacyjne w trakcie ładowania powinny być dociśnięte

Instrukcja z kolei mówi chyba to samo choć innymi słowami:
Należy upewnić się czy korki wentylacyjne są należycie zamontowane

Finalnie zajrzałem na stronę producenta:
8. Tighten all vent caps before charging.

Wynika z tego, że Trojan zaleca ładowanie przy zamkniętych korkach.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2013, 12:51:02 wysłane przez Logan » Zapisane

Mój dziadek mówił: Do byka nie podchodź od przodu, do konia od tyłu, a do idioty nie podchodź w ogóle...
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #94 : 04 Września 2013, 13:07:23 »

  Znaczy się jeżeli tak mówi instrukcja danego aku to tak trzeba robić
 i ogólnei najlepiej czytać najpierw instrukcję a później zadawać pytania.
 A powyższe tylko mnie utwierdza w przekonaniu, że jeżeli ktoś chce rady
 ogólnej to jej nie powinien nigdy dostać .... bo jak widać każdy sprzęt ma
 swoją instrukcję obsługi....  to oczywiście ogólnie piszę a nie Tomek do Ciebie  ok

 ps. Trojany z kilku lat wstecz do ładowania miały mieć korki zdjęte ....
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
Logan

Wiadomości: 1985


Bydgoszcz

Machaj wendą, ryby będą!


« Odpowiedz #95 : 04 Września 2013, 13:19:49 »

Zgadzam się z Tobą choć czasem informacje w instrukcjach mogą być mylące lub nieprecyzyjne. Jak zerkniesz w 1 lub 2 podany przeze mnie link to znajdziesz tam tabelkę opisującą jak zmienia się napięcie nieobciążonego akumulatora w zależności od stanu naładowania. Jak już wcześniej pisałem, stoi tam, że 100% naładowany akumulator powinien podawać napięcie 12.73V. Jak już chyba ustaliliśmy na podstawie waszych wpisów, nijak ma się to do praktyki. Chyba zmontuję sobie zestaw woltomierz + amperomierz i sprawdzę jak to wygląda w praktyce, zarówno podczas pływania jak i ładowania.
Zapisane

Mój dziadek mówił: Do byka nie podchodź od przodu, do konia od tyłu, a do idioty nie podchodź w ogóle...
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #96 : 04 Września 2013, 15:08:46 »

 Może to też być "chłytmatetindowy" a każdy się ucieszy, że ma o kilka volt więcej niż
 producent podaje  .... Miałem żela, który po kilku latach używania mając po naładowaniu 12.8 V
 nie dawał rady nawet dziesięć minut napędzać minn koty 30 Lbs gdzie po kilku minutach napięcie
 spadało do 8 V  ... dla mnie liczą się A oddane w ciągu godziny .... oczywiście do bezpiecznego 10,5 V 
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
cezarroo

Wiadomości: 249


Jelenia Góra

No kill


WWW
« Odpowiedz #97 : 04 Września 2013, 18:05:40 »

Ostatnie pytanie. Ładujecie przy zamkniętych czy otwartych korkach?

Sorry, dopiero teraz doczytałem Twoje pytanie, ja ładuję z zamkniętymi korkami, tak jak w instrukcji napisane, nic złego się nie dzieje, są zbudowane tak, że gaz ma ujście, a mimo to elektrolit się nie wylewa, nawet przy dużych przechyłach, wożę go na wózku po niezłych wertepach, często w pośpiechu, nie uważam na niego w ogóle, ale nigdy nie znalazłem ani kropelki na obudowie : )
Zapisane

godski

Wiadomości: 274


« Odpowiedz #98 : 04 Września 2013, 22:33:10 »

No to wszystko chyba jest git. Na swoich aku zrobiłem 12km jak do tej pory, ale podłączyłem je dopiero po dwóch dniach (wcześniej nie mogłem) i zdziwiłem się bo przed podłączeniem ładowarki miernik pokazał 12,9 V. Wrócę do domu to podłącze go znowu żeby się podładował i sprawdzę co jakiś czas jak to wygląda. Chcę wyczaić moment kiedy zakończy ładowanie całkowicie. Rozumiem że wtedy powinno chyba ustać to "bulgotanie"?

Ostatnie pytanie. Ładujecie przy zamkniętych czy otwartych korkach?

Też kupiłem Trojana SCS200 115Ah. Pierwsze odczucie - te pokrywki to za lekko odchodzą od aku i zdjęcie jednej powoduje odkrycie 3 cel. W Bannerze te korki sprawiaja lepsze wrażenie.
Co do ładowania - Ładowałem EST na napieciu 14,9 i po dobie ma 12,86 V to jak twój po 12 kilometrach mógł pokazać 12,9v? Ładowałeś go po przełączeniu na 16,5 Volta?
W instrukcji jest podane maksymalne napiecie ładowania 2,45 -2,7 V na celę, czyli od 14,7 do 16,2v.
Podobno po kilku cyklach ma być lepiej. AGM Expedition ZAP-u tez po pierwszym naładowaniu miał po dobie 12,80 a teraz po trzecim 12,99 V.

Jako ciekawostke podam, że mam Energy Bull z 8-9 lat. Po trzech i pół roku dałem sobie z nim spokój. Słabł w oczach. Ale kiedyś przypadkowo dałem mu 16,5 V na EST-516. I teraz się naprawił. Traktuje go jako rezerwę. Po 4 godzinach pływania i 4-5 kilometrach dystansu ma Traxxisie 55 z maksymizerem pokazuje pod obciążeniem 11,9 V. Czyli zapas jest i chyba takuracja mu pomogła.



 
Zapisane
Logan

Wiadomości: 1985


Bydgoszcz

Machaj wendą, ryby będą!


« Odpowiedz #99 : 04 Września 2013, 22:52:19 »

Ja mam 2x 85Ah, model 24TMX. Przykrywki faktycznie lekko schodzą, ale jakoś nie sądzę żeby miały same odpaść.

Ładuję na ustawieniu 14,8V. Wygląda na to że ten zestaw to naprawdę potężne źródło prądu. Jak sprawdzałem w trakcie fazy końcowej dziś po pracy to napięcie na zaciskach wynosiło 14,7V. Sprawdzę jeszcze jutro rano. Jak uznam że jest naładowany to odłączę ładowarkę i po 24h sprawdzę jak wygląda napięcie.
Zapisane

Mój dziadek mówił: Do byka nie podchodź od przodu, do konia od tyłu, a do idioty nie podchodź w ogóle...
cezarroo

Wiadomości: 249


Jelenia Góra

No kill


WWW
« Odpowiedz #100 : 04 Września 2013, 23:06:39 »

Taka ciekawostka z instrukcji obsługi Trojana:

"Nowe baterie nie są uformowane do swojej znamionowej pojemności.
Jest to normalne zjawisko. W trakcie używania, po 50 – 100 cyklach,
akumulatory osiągają swoją pełną pojemność"

Czyli w większości przypadków pierwszy sezon to dla niego rozgrzewka : )

źródło:
http://www.electrocar.pl/upload/PDF/trojan%20instrukcja.pdf
Zapisane

godski

Wiadomości: 274


« Odpowiedz #101 : 04 Września 2013, 23:53:02 »

Ja mam 2x 85Ah, model 24TMX. Przykrywki faktycznie lekko schodzą, ale jakoś nie sądzę żeby miały same odpaść.

Ładuję na ustawieniu 14,8V. Wygląda na to że ten zestaw to naprawdę potężne źródło prądu. Jak sprawdzałem w trakcie fazy końcowej dziś po pracy to napięcie na zaciskach wynosiło 14,7V. Sprawdzę jeszcze jutro rano. Jak uznam że jest naładowany to odłączę ładowarkę i po 24h sprawdzę jak wygląda napięcie.

U mnie tez w koncowej fazie ładowania jest 14,7-14,8 v. Kusi mnie to 16,5 V. Prawie zgodnie z instrukcją.
Jak nówke przywiozłem to miał 12,7 V. Strasznie gazował przy ładowaniu.
Zapisane
Logan

Wiadomości: 1985


Bydgoszcz

Machaj wendą, ryby będą!


« Odpowiedz #102 : 05 Września 2013, 08:08:20 »

W mojej ładowarce są nastawy 13,8/14,8/15,8. Na razie ładuję 14,8V. Nie chcę przegiąć więc na razie tak zostawię.
Zapisane

Mój dziadek mówił: Do byka nie podchodź od przodu, do konia od tyłu, a do idioty nie podchodź w ogóle...
wujek

Wiadomości: 804



« Odpowiedz #103 : 09 Września 2013, 18:51:49 »

Ładowanie kwasiaka prądem ok 16V jest zalecane przy całkowitym lub prawie całkowitym rozładowaniu. Doładowuje się prądem ok 14V.
Ładuje osobiście do napięcia ok 14,4-14,6V, dalej nie ma sensu bo aku gazuje - szkoda czasu i elektrolitu. Więc jak ktoś ładuje do wyższego napięcia musi liczyć się z częstą kontrolą elektrolitu.

Jak już wcześniej pisałem, stoi tam, że 100% naładowany akumulator powinien podawać napięcie 12.73V.

Tyle ma większość akumulatorów używanych - nie nowych ani zużytych. Kwasiak po naładowaniu ma ok 13,2-13,4V (mierzone np po 12godzinach), ale po kilku tygodniach spada mu do jakiś 12,6-12,8 i tak stoi bardzo długo.
Zapisane

Surfcasting
Drozdo

Wiadomości: 4


« Odpowiedz #104 : 23 Września 2013, 19:08:29 »

Koledzy zakupiłem trojana zelowego, 102 ah, czy musze go ładowac od razu po zakupie Huh CZy moge do połączyć do pontonu i pływac?
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 Do góry Drukuj 
« poprzedni następny »
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!