Klayman
|
|
« Odpowiedz #30 : 30 Października 2008, 22:06:34 » |
|
Dzięki za fotki. A wiatrakowce były dopuszczone do lotów przed wojną, zarówno w lotnictwie cywilnym jak i w wojsku. To bardzo bezpieczny statek powietrzny.
Wiatrakowce wcale nie są takie bezpieczne jak się wydaje. Jest bardzo wiele ograniczeń podczas latania tym ustrojstwem. Rosjanie dosyć powszechnie je stosowali w drugiej wojnie światowej ale amerykanie pod tym względem nie odstawali. Nie mniej wolę konwencjonalne statki powietrzne - jakoś w nich pewniej się czuję hehe Ten ze zdjęcia nazywa się Xenon - francuska myśl techniczna za to polskie wykonanie. Mieści się poza tym w kategorii Ultralekkiej (do 560 kg) wg Aneksu II do Rozp. WE 216/2008.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
kj-ub
|
|
« Odpowiedz #31 : 30 Października 2008, 22:34:55 » |
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2008, 22:44:24 wysłane przez kj-ub »
|
Zapisane
|
Pozdr. Adam.
|
|
|
kj-ub
|
|
« Odpowiedz #32 : 30 Października 2008, 22:39:37 » |
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2008, 22:44:17 wysłane przez kj-ub »
|
Zapisane
|
Pozdr. Adam.
|
|
|
Agraph
Wiadomości: 412
Barlinek :)
|
|
« Odpowiedz #33 : 30 Października 2008, 22:42:02 » |
|
A czy kogoś bawi latanie "w skali" .... ?? sam bawiłem się z 15 lat w MM potem przesiadłem się na spalinowe modele na radio, chociaż stwierdzenie , że się przesiadłem jest "lekkim" nad użyciem, bo wszystkie starty kończyły się twardym lądowaniem czyli glebą i połamanym śmigłem, zapiaszczonym silnikiem i czasem połamanym kadłubem . Do dziś mam nie skończony model wg mnie najładniejszego dwupłatowca świata Super Stearman w skali 1:6 -( rozp. - 1650 mm, silnik 2 takt - 10-15 ccm lub 4 takt 12,7-20,0 ccm) i pewnie przyjdzie na niego pora pozdr A.Cz.
|
|
|
Zapisane
|
Wujek Dobra Rada
|
|
|
Kiersnowski Artur
Wiadomości: 1770
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody
|
|
« Odpowiedz #34 : 31 Października 2008, 00:52:22 » |
|
Faktem jest że trafiła nam się dosyć stara konstrukcja ( każdy by wolał np. horneta ) ale jest przyjemniej sprawdzona w boju ( najliczniejszy typ samolotu użyty w pustynnej burzy które wykonały ok 14000 misji bojowych ) pozdrówka!
Akurat tak się składa że Hornet i F16 to jest ten sam wiek konstrukcji. Oba startowały do tego samego przetargu na samolot armii F16 jako xf16 a hornet jako xf17 Jeśli dobrze pamiętam oznaczenia. Obecny f 16 ma się tak samo jak obecny F 18 super hornet do pierwotnej konstrukcji został tylko płatowiec a i ten po znacznych przeróbkach. Podobnie jest z Rosyjskimi konstrukcjami. Pozostały płatowce. insza inszość to jest to co juz jeden z kolegów napisał że armii rosyjskiej nie stać na zakup obecnych modyfikacji rosyjskich samolotów. Z ciekawostek finansowo technicznych. Polska obecnie posiada 36-38 Mig-ów 29. 32 ma być w służbie. Już jest decyzja że mają w linii pozostać do co najmniej 2025r. Ale wymagają modernizacji i tu ciekawostka ile wynosi szacunkowy koszt modernizacji wszystkich naszych Migów do standardu współczesnego e-Fa jeśli chodzi o elektronikę, dodam że wyposażenie montowane ma być natowskie te same co w efie. Radar tylko najnowszy rosyjski z anteną AESA taki jak jest w F 22 i w najnowszych modyfikacjach SU 27 czyli Su 35. koszt jest wymiernie policzony i korporacja Mig je podała. Zresztą podobną modernizację Mig przeprowadził dla Słowacji i dla Serbii. Wyjąwszy oprzyrządowanie radarowe. A więc koszt modyfikacji 32 naszych Migów do najnowocześniejszych standardów (nie wchodzi w to pakiet dysz i silników do wektorowego sterowania ciągiem takie jakie ma MIG 29 OWT, ale oczywiście jest możliwe jeśli nasi by chcieli) sle wracając, koszt modernizacji 32 Migów byłby równowarty kosztowi zakupu 6-8 F 16-ek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiersnowski Artur
Wiadomości: 1770
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody
|
|
« Odpowiedz #35 : 31 Października 2008, 00:56:38 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
peresada
Wiadomości: 1930
British Columbia
|
|
« Odpowiedz #36 : 31 Października 2008, 01:18:50 » |
|
Faktem jest że trafiła nam się dosyć stara konstrukcja ( każdy by wolał np. horneta ) ale jest przyjemniej sprawdzona w boju ( najliczniejszy typ samolotu użyty w pustynnej burzy które wykonały ok 14000 misji bojowych ) pozdrówka!
Akurat tak się składa że Hornet i F16 to jest ten sam wiek konstrukcji. Oba startowały do tego samego przetargu na samolot armii F16 jako xf16 a hornet jako xf17 Jeśli dobrze pamiętam oznaczenia. Obecny f 16 ma się tak samo jak obecny F 18 super hornet do pierwotnej konstrukcji został tylko płatowiec a i ten po znacznych przeróbkach. Podobnie jest z Rosyjskimi konstrukcjami. Pozostały płatowce. insza inszość to jest to co juz jeden z kolegów napisał że armii rosyjskiej nie stać na zakup obecnych modyfikacji rosyjskich samolotów. Z ciekawostek finansowo technicznych. Polska obecnie posiada 36-38 Mig-ów 29. 32 ma być w służbie. Już jest decyzja że mają w linii pozostać do co najmniej 2025r. Ale wymagają modernizacji i tu ciekawostka ile wynosi szacunkowy koszt modernizacji wszystkich naszych Migów do standardu współczesnego e-Fa jeśli chodzi o elektronikę, dodam że wyposażenie montowane ma być natowskie te same co w efie. Radar tylko najnowszy rosyjski z anteną AESA taki jak jest w F 22 i w najnowszych modyfikacjach SU 27 czyli Su 35. koszt jest wymiernie policzony i korporacja Mig je podała. Zresztą podobną modernizację Mig przeprowadził dla Słowacji i dla Serbii. Wyjąwszy oprzyrządowanie radarowe. A więc koszt modyfikacji 32 naszych Migów do najnowocześniejszych standardów (nie wchodzi w to pakiet dysz i silników do wektorowego sterowania ciągiem takie jakie ma MIG 29 OWT, ale oczywiście jest możliwe jeśli nasi by chcieli) sle wracając, koszt modernizacji 32 Migów byłby równowarty kosztowi zakupu 6-8 F 16-ek. wszystko się zgadza - wszystkie z wymienionych samolotów czyli f16, f18, czy podstawowa wersja su 27 zostały oblatane w latach siedemdziesiątych,. pozdrówka
|
|
|
Zapisane
|
Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w ścianach, patrząc tylko na turnie, zawsze mam to samo niezachwiane poczucie, ze stykam się z największym sensem mego życia...
|
|
|
Kiersnowski Artur
Wiadomości: 1770
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody
|
|
« Odpowiedz #37 : 31 Października 2008, 11:45:58 » |
|
efy początek lat 70-ych, su 27 druga połowa lat 70-ych .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
peresada
Wiadomości: 1930
British Columbia
|
|
« Odpowiedz #38 : 01 Listopada 2008, 23:07:09 » |
|
z tego co wiem to su 27to 1977 f/a 18 1978? mylę się? pozdrówka!
|
|
|
Zapisane
|
Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w ścianach, patrząc tylko na turnie, zawsze mam to samo niezachwiane poczucie, ze stykam się z największym sensem mego życia...
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #39 : 01 Listopada 2008, 23:12:04 » |
|
z tego co wiem to su 27to 1977 f/a 18 1978? mylę się? pozdrówka!
Nie mylisz się Oba samoloty pochodzą dokładnie z tego samego okresu
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
peresada
Wiadomości: 1930
British Columbia
|
|
« Odpowiedz #40 : 01 Listopada 2008, 23:13:52 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w ścianach, patrząc tylko na turnie, zawsze mam to samo niezachwiane poczucie, ze stykam się z największym sensem mego życia...
|
|
|
bassy
|
|
« Odpowiedz #41 : 02 Listopada 2008, 11:31:42 » |
|
Uwielbiam większosć maszyn latajacych. Czasami jednak dociera do mnie mysl że nie zostały skonstruowane dla ludzkiej przyjemnosci tylko do zabijania, eliminowania wrogów.Ludzki gatunek jest dziwny.
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM MARCIN
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #42 : 02 Listopada 2008, 15:49:46 » |
|
Za to można polubić śmigłowce ... Mi-17 w akcji ... http://www.youtube.com/watch?v=VtsA4A0tL04EDIT: No i jeszcze fotka pierwszego prototypu Su-27 (T-10-1) Stoi w Monino pod Moskwą - miałem okazję być w 2003 roku. Dla miłośników lotnictwa - warto !
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2008, 09:29:07 wysłane przez Klayman »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
Klayman
|
|
« Odpowiedz #43 : 03 Listopada 2008, 10:55:20 » |
|
Wg mnie najładniejszym samolotem była amerykańska XB-70 Valkyrie ... najbrzydszym natomiast polski M-15 Belfegor, który dzieli to miejsce także z polską konstrukcją Lala-1
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Klay
|
|
|
|
|