http://www.multiplikator.pl
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
28 Marca 2024, 18:17:03

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
GALERIA:
prosimy o publikowanie tylko tych zdjęć z rybami, które są zgodne z zasadą "no kill".
131180 wiadomości w 5714 wątkach, wysłane przez 2628 użytkowników
Najnowszy użytkownik: blak-blek
* Strona główna Pomoc Szukaj Galeria Zaloguj się Rejestracja
+  Forum Multiplikator.pl
|-+  Wędkarstwo Castingowe
| |-+  Off Topic (Moderatorzy: Urso, Pike)
| | |-+  Dla miłośników lotnictwa ...
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 4 ... 19 Do dołu Drukuj
Autor Wątek: Dla miłośników lotnictwa ...  (Przeczytany 91646 razy)
big_m

Wiadomości: 1969


Węgorzewo


« Odpowiedz #15 : 29 Października 2008, 23:07:29 »

Pomimo, że związany byłem z lotnictwem współczesnym to jednak klimaty z lat 1930 -1945 badziej mi odpowiadają.
Ten Tigerek jest śliczny i zazdroszczę lotu takim kultowym samolotem.
Zapisane

Niechaj wodziki będą Ci zawsze łaskawe,
a szpula Twoja niech nie ma końca...
kj-ub

Wiadomości: 496



« Odpowiedz #16 : 29 Października 2008, 23:34:56 »

.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2008, 22:44:34 wysłane przez kj-ub » Zapisane

Pozdr. Adam.
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #17 : 30 Października 2008, 09:34:48 »

Czesi i Węgrzy mają też kłopoty z Gripenami. a Mirage  to taki sam zabytek jak F16, oczywiście nie piszę że F16 to najlepszy wybór, a od Rosjan to obecnie możemy sobie kupić wczasy na Syberii a nie uzbrojenie.

 Wszystkie te konstrukcje sa już przestarzałe. Przy zakupie kierowano się i chyba nie do końca trafnie serwisem nowego nabytku. Okazało się, że serwisowac nie ma już czego tylko trzeba generalnego remontu. Wymiana elektroniki, softu i uzbrojenia w starym modelu to jego równowartość. Takie kalkulacje przedstawiano zaraz po zakupie tych maszyn i usprawiedliwiano sie tym, ze to wszystko zrobimy sami jak już będziemy mieli czym i wiedzę jak to zrobić.  Tongue Tongue

Kj-ub od rosji nigdy nic dobrego nie mieliśmy a wręcz przeciwnie to co dobre wciąż znikało z Polski i odnajdywało sie  na wschodzie. Przypomne tylko prototyp w 100% polskiego samochodu Beskid jak i Wars zaprojektowanych w latach 80-dziesiątych. Jeden w późniejszym czasie zaczęto produkować w Czechcach pod marką skoda faworit a drugi otrzymał na zakaukazi nazwę tawria. Do nas spływaja ostatnie ścieki bo tak było zawsze i do tego jak by jestesmy już przyzwyczajeni. Wygrzebcie  wiadomości na temat zakupu licencji na 125 P i porównajcie działania rosjan z łada serii 2 popularnego żyguli.

A wracając do lotnictwa to niedawno oglądałem w TV program o nazwie bodajże "POLAK POTRAFI"  o konstrukcji jakiegoś wiropłata czy czegos takiego. Maszyna na wzór śmiglowca z tym, ze górne płaty sa przez silnik tylko rozpędzane do jakiejś prędkości dającej nośność a później następuje cos jak by ciąg powietrza spod maszyny który utrzymuje je w określonej prędkości.  Shocked Nie umiem szczegółowiej tego opisac bo niezbyt uważnie słuchałem. Maszynka już lata czyli udało się projekt wprowadzić w życie.  ok
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
yacaré
Wyprawy
*
Wiadomości: 291


Delmenhorst/Bremen


« Odpowiedz #18 : 30 Października 2008, 09:55:48 »

Cytuj
Pomimo, że związany byłem z lotnictwem współczesnym to jednak klimaty z lat 1930 -1945 badziej mi odpowiadają.
big_m, to wpadaj do Bremen, z tutejszego lotniska startuje regularnie orginalna Ju-52 i robi krotkie wycieczki z zaintersowanymi ;-)

zamki, to nic nowego - to taka lotnia ktora zamiast skrzydla  ma wiatrak, napedzany pedem powietrza, ktory powstaje, keidy pchajace lub ciagnace smiglo rozpedzi pojazd do pewnej predkosci... Ktos buduje to w malych seriach... z dobrym powodzeniem (komercyjnie) ;-)

Pozdrawiam --Yacaré--
Zapisane
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #19 : 30 Października 2008, 11:08:39 »

Ten typ statku powietrznego nazywa się wiatrakowiec Wink

Jeśli chodzi o sukces komercyjny .. hmmm ... troszkę póki co inaczej to widzę. Latać na razie tym oficjalnie nie mogą Smiley

Fotka z zeszłego roku w takim razie owego stworu Smiley

Big_M - wierz mi, że była to czysta przyjemność. Możliwe, że jeszcze polatam nim w przyszłości czego sobie bardzo życzę Smiley
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
Pool

Wiadomości: 972


Piotrków Trybunalski


« Odpowiedz #20 : 30 Października 2008, 11:12:48 »

Ja z lotnictwem mam tyle wspólnego co nic ale z zafascynowaniem jeżdżę za pokazy lotnicze ostatni zapadł mi na długo w pamięci mówię tu o tym w Radomiu i grupie Żelazny Embarrassed
Zapisane

Catch & Release
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #21 : 30 Października 2008, 11:16:27 »

Ja z lotnictwem mam tyle wspólnego co nic ale z zafascynowaniem jeżdżę za pokazy lotnicze ostatni zapadł mi na długo w pamięci mówię tu o tym w Radomiu i grupie Żelazny Embarrassed

Niestety - lotnictwo nie lubi brawury ...

pol50 - proponuję pojechać na pokazy do Moskwy (będę w 2009 roku) - wszystkie inne staną się jakieś takie nijakie Smiley

Big_M jeszcze jedna specjalnie dla Ciebie fotka ... prawda że Tigerek w polu kukurydzy wygląda przepięknie ?!?! Wink
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
kj-ub

Wiadomości: 496



« Odpowiedz #22 : 30 Października 2008, 13:23:40 »

.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2008, 22:44:43 wysłane przez kj-ub » Zapisane

Pozdr. Adam.
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #23 : 30 Października 2008, 13:42:33 »

Zamki - Grippen jest nowy , wręcz za nowy - a problemy wynikają właśnie z tego faktu.

Odnośnie porównania rosyjskiego uzbrojenia z zachodnim się nie zgodzę - ale tu już bym wszedł w tematy zawodowe i poszedł by offtop bo bardziej się orientuję w okrętownictwie

Nic dodać nic ująć Wink

Gripen jest nowy, jednym z pretekstów na "NIE" było to, że nie sprawdzony został w boju. W sumie nie miał prawa być sprawdzonym w boju, bo Szwiedzi nigdzie się niepotrzebnie nie pachają. Wg mnie bardzo przyjemny samolot. Na F-y narzekamy, bo je mamy Wink. Gdybyśmy mieli Gripena czy Mirage, byśmy na nie narzekali Wink taka już nasza polska natura hehe

Odnośnie rosyjskiego lotnictwa i uzbrojenia - także mam swoje zdanie. Pewnie zbliżone do Twojego Wink

Wg mnie bardzo dobre mają samolotu. Su-27 i wersje rozwojowe - hmmmm sami amerykanie przyznali, że jest to najlepiej przygotowany aerodynamicznie samolot. Awioniką też nie ma co się wstydzić. Ogólnie jeden z lepszych samolotów obecnej epoki.
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
bassy

Wiadomości: 927


Lublin


« Odpowiedz #24 : 30 Października 2008, 15:36:49 »

Zamki spoko ostatnio messeram latałem - ..........w symulatorze il2 sturmovik  Tongue
Zapisane

POZDRAWIAM
   MARCIN
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #25 : 30 Października 2008, 15:37:34 »

Coś odnośnie rosyjskiego lotnictwa: http://pl.youtube.com/watch?feature=related&v=1dp9JjuJbZ0

Akurat na tą chwile jest to konstrukcja ukraińska ale nie zapomnijmy, że Antonov 225 Mriya powstał pod koniec lat 80-tych (oblot pierwszego i jak na razie jedynego egzemplarza miał miejsce w grudniu 89 roku) czyli za czasów ZSRR. Miałem okazję w roku 2001 siedzieć w kokpicie tej maszyny. Potężna to mało powiedziane. Przestrzeń ładunkowa przypomina niewielką stację metra. Na tą chwilę jest jeszcze jedna sztuka, która możliwe, że w niedługim czasie zostanie ukończona i oblatana (możliwe).

Kilka danych technicznych:

MTOW (Maksymalna masa startowa) 600 ton; w tym: 200 ton masa własna; 200 ton paliwo /285 000 l/, 200 ton masa ładunku.

Maksymalna masa ładunku: 250 ton (za to zabiera wtedy "zaledwie" 150 ton paliwa czyli ponad 210 000 l)

Wymiary: długość 84 m; rozpiętość, 88 m, wysokość 18 m.

Silniki: 6 x D18T (Loratev)

Powierzchnia nośna (skrzydeł): 905 m2

Podwozie składa się z 32 kół (4 koła przednie na dwóch goleniach, pozostałe 28 stanowi siedniowózkowe podwozie główne po każdej ze stron)

Stworzona na potrzeby programu Buran (przewóz samego promu odbywał się na plecach samolotu, oraz przewóz części rakiety Energia wewnątrz kadłuba), jednak po rozpadzie ZSRR w 93 roku cały program upadł. Mriya powstała poprzez daleko posuniętą modyfikację samolotu An-124 Ruslan. Zamknięto tylny luk załadunkowy (pozostawiono przednią rampę), powiększono rozpiętość płatów poprzez dodanie centropłata a w miejsce łączenia się centropłata ze "starym" skrzydłem dodano pylony do montażu silników.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2008, 15:40:23 wysłane przez Klayman » Zapisane

Pozdrawiam
Klay
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #26 : 30 Października 2008, 16:55:17 »

Cytat: kj-ub
Zamki - Grippen jest nowy , wręcz za nowy - a problemy wynikają właśnie z tego faktu.

Odnośnie porównania rosyjskiego uzbrojenia z zachodnim się nie zgodzę - ale tu już bym wszedł w tematy zawodowe i poszedł by offtop bo bardziej się orientuję w okrętownictwie

 No popatrz a jak rezygnowano z grippena usprawiedliwiano to tym, że niby nowy ale   mysl stara.

 Odnośnie rosyjskiego uzbrojenia według mnie są dziedziny w których zachód może sie sporo nauczyc od rosjan.
Widzisz gdyby nie pamiętna uceczka rosyjskiego pilota migiem na zachód dzisiaj pewnie zachodnie lotnictwo by było sporo(o ile nie jest) za mu...wschodem.
Zresztą kto wie jak jest. ? Rosjanie nie eksponuja swoich maszyn tak szeroko jak zachód. Może mają coś do ukrycia.  Shocked Huh Roll Eyes Bo przecież najlepszych technologi nie pokazuje sie światu ot tak.  Tongue
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
Pool

Wiadomości: 972


Piotrków Trybunalski


« Odpowiedz #27 : 30 Października 2008, 20:20:26 »

Ale kolos z tego Antonowa robi wrażenie
Zapisane

Catch & Release
big_m

Wiadomości: 1969


Węgorzewo


« Odpowiedz #28 : 30 Października 2008, 20:43:16 »

Dzięki za fotki.
A wiatrakowce były dopuszczone do lotów przed wojną, zarówno w lotnictwie cywilnym jak i w wojsku.
To bardzo bezpieczny statek powietrzny.
Zapisane

Niechaj wodziki będą Ci zawsze łaskawe,
a szpula Twoja niech nie ma końca...
peresada

Wiadomości: 1930


British Columbia


« Odpowiedz #29 : 30 Października 2008, 21:36:47 »

Cytat: kj-ub
Zamki - Grippen jest nowy , wręcz za nowy - a problemy wynikają właśnie z tego faktu.

Odnośnie porównania rosyjskiego uzbrojenia z zachodnim się nie zgodzę - ale tu już bym wszedł w tematy zawodowe i poszedł by offtop bo bardziej się orientuję w okrętownictwie

 No popatrz a jak rezygnowano z grippena usprawiedliwiano to tym, że niby nowy ale   mysl stara.

 Odnośnie rosyjskiego uzbrojenia według mnie są dziedziny w których zachód może sie sporo nauczyc od rosjan.
Widzisz gdyby nie pamiętna uceczka rosyjskiego pilota migiem na zachód dzisiaj pewnie zachodnie lotnictwo by było sporo(o ile nie jest) za mu...wschodem.
Zresztą kto wie jak jest. ? Rosjanie nie eksponuja swoich maszyn tak szeroko jak zachód. Może mają coś do ukrycia.  Shocked Huh Roll Eyes Bo przecież najlepszych technologi nie pokazuje sie światu ot tak.  Tongue


co prawda nie jestem ekspertem w dziedzinie lotnictwa i nie chcę wyjść na rusofoba, ale nie wydaje mi się że jakiekolwiek rosyjskie uzbrojenie poza nieśmiertelnym ak-47 może konkurować z zachodnią tudzież amerykańską techniką wojskową. patrząc na myśliwce wystarczy spojrzeć na  F-22 Raptor czy bombowiec B2  - te maszyny są daleko poza rosyjskim  zasięgiem ( nawet wspomnianego su-27)  zastosowane tam technologie ocierają się już o SF i jest to tylko maleńki wycinek z arsenału USA.
równie dobrze można napisać że amerykanie pokazują nam tylko to co chcą. niewiadomo co jest jeszcze w w fazie testów, czy prototypów. faktem jest że trafiła nam się dosyć stara konstrukcja ( każdy by wolał np. horneta ) ale jest przyjemniej sprawdzona w boju ( najliczniejszy typ samolotu użyty w pustynnej burzy które wykonały ok 14000 misji bojowych )
pozdrówka!

Zapisane

Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po
pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w
ścianach, patrząc tylko na turnie,
zawsze mam to samo niezachwiane poczucie,
ze stykam się z największym sensem mego
życia...
Strony: 1 [2] 3 4 ... 19 Do góry Drukuj 
« poprzedni następny »
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!