http://www.multiplikator.pl
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
28 Kwietnia 2024, 17:26:23

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
GALERIA:
prosimy o publikowanie tylko tych zdjęć z rybami, które są zgodne z zasadą "no kill".
131180 wiadomości w 5714 wątkach, wysłane przez 2633 użytkowników
Najnowszy użytkownik: Candyjjr
* Strona główna Pomoc Szukaj Galeria Zaloguj się Rejestracja
+  Forum Multiplikator.pl
|-+  Wędkarstwo Castingowe
| |-+  Off Topic (Moderatorzy: Urso, Pike)
| | |-+  Dla miłośników lotnictwa ...
« poprzedni następny »
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19 Do dołu Drukuj
Autor Wątek: Dla miłośników lotnictwa ...  (Przeczytany 92021 razy)
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #30 : 30 Października 2008, 22:06:34 »

Dzięki za fotki.
A wiatrakowce były dopuszczone do lotów przed wojną, zarówno w lotnictwie cywilnym jak i w wojsku.
To bardzo bezpieczny statek powietrzny.

Wiatrakowce wcale nie są takie bezpieczne jak się wydaje. Jest bardzo wiele ograniczeń podczas latania tym ustrojstwem. Rosjanie dosyć powszechnie je stosowali w drugiej wojnie światowej ale amerykanie pod tym względem nie odstawali. Nie mniej wolę konwencjonalne statki powietrzne Wink - jakoś w nich pewniej się czuję hehe

Ten ze zdjęcia nazywa się Xenon - francuska myśl techniczna za to polskie wykonanie. Mieści się poza tym w kategorii Ultralekkiej (do 560 kg) wg Aneksu II do Rozp. WE 216/2008.
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
kj-ub

Wiadomości: 496



« Odpowiedz #31 : 30 Października 2008, 22:34:55 »

.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2008, 22:44:24 wysłane przez kj-ub » Zapisane

Pozdr. Adam.
kj-ub

Wiadomości: 496



« Odpowiedz #32 : 30 Października 2008, 22:39:37 »

.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2008, 22:44:17 wysłane przez kj-ub » Zapisane

Pozdr. Adam.
Agraph

Wiadomości: 412


Barlinek :)


« Odpowiedz #33 : 30 Października 2008, 22:42:02 »

A czy kogoś bawi latanie "w skali" ....Huh?? sam bawiłem się z 15 lat w MM potem przesiadłem się na spalinowe modele na radio, chociaż stwierdzenie , że się przesiadłem jest "lekkim" nad użyciem, bo wszystkie starty kończyły się twardym lądowaniem czyli glebą i połamanym śmigłem, zapiaszczonym silnikiem i czasem połamanym kadłubem  Grin.
Do dziś mam nie skończony model wg mnie najładniejszego dwupłatowca świata Smiley Super Stearman w skali 1:6 -( rozp. - 1650 mm, silnik 2 takt - 10-15 ccm lub 4 takt 12,7-20,0 ccm) i pewnie przyjdzie na niego pora  Wink

pozdr A.Cz.
Zapisane

Wujek Dobra Rada Smiley
Kiersnowski Artur

Wiadomości: 1770


Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody


« Odpowiedz #34 : 31 Października 2008, 00:52:22 »


Faktem jest że trafiła nam się dosyć stara konstrukcja ( każdy by wolał np. horneta ) ale jest przyjemniej sprawdzona w boju ( najliczniejszy typ samolotu użyty w pustynnej burzy które wykonały ok 14000 misji bojowych )
pozdrówka!

Akurat tak się składa że Hornet i F16 to jest ten sam wiek konstrukcji. Oba startowały do tego samego przetargu na samolot armii F16 jako xf16 a hornet jako xf17 Jeśli dobrze pamiętam oznaczenia.

Obecny f 16 ma się tak samo jak obecny F 18 super hornet do pierwotnej konstrukcji został tylko płatowiec a i ten po znacznych przeróbkach. Podobnie jest z Rosyjskimi konstrukcjami. Pozostały płatowce. insza inszość to jest to co juz jeden z kolegów napisał że armii rosyjskiej nie stać na zakup obecnych modyfikacji rosyjskich samolotów. Z ciekawostek finansowo technicznych. Polska obecnie posiada 36-38 Mig-ów 29. 32 ma być w służbie. Już jest decyzja że mają w linii pozostać do co najmniej 2025r. Ale wymagają modernizacji i tu ciekawostka ile wynosi szacunkowy koszt modernizacji wszystkich naszych Migów do standardu współczesnego e-Fa jeśli chodzi o elektronikę, dodam że wyposażenie montowane ma być natowskie te same co w efie. Radar tylko najnowszy rosyjski z anteną AESA taki jak jest w F 22 i w najnowszych modyfikacjach SU 27 czyli Su 35. koszt jest wymiernie policzony i korporacja Mig je podała. Zresztą podobną modernizację Mig przeprowadził dla Słowacji i dla Serbii. Wyjąwszy oprzyrządowanie radarowe. A więc koszt modyfikacji 32 naszych Migów do najnowocześniejszych standardów (nie wchodzi w to pakiet dysz i silników do wektorowego sterowania ciągiem takie jakie ma MIG 29 OWT, ale oczywiście jest możliwe jeśli nasi by chcieli) sle wracając, koszt modernizacji 32 Migów byłby równowarty kosztowi zakupu 6-8 F 16-ek.
Zapisane

Kiersnowski Artur

Wiadomości: 1770


Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody


« Odpowiedz #35 : 31 Października 2008, 00:56:38 »

A Migi i Iskry to regularnie mi nad domem latają. 1 Pułk lotnictwa myśliwskiego Warszawa im Tadeusza Kościuszki z Mińska Mazowieckiego regularnie manewry robi. Teraz to się bodajże nazywa 1 elt czyli 1 eskadra lotnictwa taktycznego. Często gęsto ćwiczą manewrową walkę powietrzną 1na 1 albo 1na 2 czy na 3. Pięknie to wygląda SmileySmileySmiley
Zapisane

peresada

Wiadomości: 1930


British Columbia


« Odpowiedz #36 : 31 Października 2008, 01:18:50 »


Faktem jest że trafiła nam się dosyć stara konstrukcja ( każdy by wolał np. horneta ) ale jest przyjemniej sprawdzona w boju ( najliczniejszy typ samolotu użyty w pustynnej burzy które wykonały ok 14000 misji bojowych )
pozdrówka!

Akurat tak się składa że Hornet i F16 to jest ten sam wiek konstrukcji. Oba startowały do tego samego przetargu na samolot armii F16 jako xf16 a hornet jako xf17 Jeśli dobrze pamiętam oznaczenia.

Obecny f 16 ma się tak samo jak obecny F 18 super hornet do pierwotnej konstrukcji został tylko płatowiec a i ten po znacznych przeróbkach. Podobnie jest z Rosyjskimi konstrukcjami. Pozostały płatowce. insza inszość to jest to co juz jeden z kolegów napisał że armii rosyjskiej nie stać na zakup obecnych modyfikacji rosyjskich samolotów. Z ciekawostek finansowo technicznych. Polska obecnie posiada 36-38 Mig-ów 29. 32 ma być w służbie. Już jest decyzja że mają w linii pozostać do co najmniej 2025r. Ale wymagają modernizacji i tu ciekawostka ile wynosi szacunkowy koszt modernizacji wszystkich naszych Migów do standardu współczesnego e-Fa jeśli chodzi o elektronikę, dodam że wyposażenie montowane ma być natowskie te same co w efie. Radar tylko najnowszy rosyjski z anteną AESA taki jak jest w F 22 i w najnowszych modyfikacjach SU 27 czyli Su 35. koszt jest wymiernie policzony i korporacja Mig je podała. Zresztą podobną modernizację Mig przeprowadził dla Słowacji i dla Serbii. Wyjąwszy oprzyrządowanie radarowe. A więc koszt modyfikacji 32 naszych Migów do najnowocześniejszych standardów (nie wchodzi w to pakiet dysz i silników do wektorowego sterowania ciągiem takie jakie ma MIG 29 OWT, ale oczywiście jest możliwe jeśli nasi by chcieli) sle wracając, koszt modernizacji 32 Migów byłby równowarty kosztowi zakupu 6-8 F 16-ek.

wszystko się zgadza - wszystkie z wymienionych samolotów czyli f16, f18, czy podstawowa wersja su 27 zostały oblatane w latach siedemdziesiątych,.
pozdrówka



Zapisane

Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po
pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w
ścianach, patrząc tylko na turnie,
zawsze mam to samo niezachwiane poczucie,
ze stykam się z największym sensem mego
życia...
Kiersnowski Artur

Wiadomości: 1770


Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody


« Odpowiedz #37 : 31 Października 2008, 11:45:58 »

efy początek lat 70-ych, su 27 druga połowa lat 70-ych SmileySmileySmiley.
Zapisane

peresada

Wiadomości: 1930


British Columbia


« Odpowiedz #38 : 01 Listopada 2008, 23:07:09 »

z tego co wiem to su 27to 1977
f/a 18 1978?
mylę się?
pozdrówka!
Zapisane

Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po
pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w
ścianach, patrząc tylko na turnie,
zawsze mam to samo niezachwiane poczucie,
ze stykam się z największym sensem mego
życia...
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #39 : 01 Listopada 2008, 23:12:04 »

z tego co wiem to su 27to 1977
f/a 18 1978?
mylę się?
pozdrówka!

Nie mylisz się Smiley Oba samoloty pochodzą dokładnie z tego samego okresu Smiley
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
peresada

Wiadomości: 1930


British Columbia


« Odpowiedz #40 : 01 Listopada 2008, 23:13:52 »

a to mój faworyt - szkoda  że na emeryturze...
pozdrówka!
http://www.youtube.com/watch?v=LeTHAHGgZzA&feature=related
Zapisane

Czy dążę w górę w akrobatycznej wędrówce po
pionowym urwisku, czy leżę na upłazie w
ścianach, patrząc tylko na turnie,
zawsze mam to samo niezachwiane poczucie,
ze stykam się z największym sensem mego
życia...
bassy

Wiadomości: 927


Lublin


« Odpowiedz #41 : 02 Listopada 2008, 11:31:42 »

Uwielbiam większosć maszyn latajacych. Czasami jednak dociera do mnie mysl że nie zostały skonstruowane dla ludzkiej przyjemnosci tylko do zabijania, eliminowania wrogów.Ludzki gatunek jest dziwny.
Zapisane

POZDRAWIAM
   MARCIN
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #42 : 02 Listopada 2008, 15:49:46 »

Za to można polubić śmigłowce ... Mi-17 w akcji ...

http://www.youtube.com/watch?v=VtsA4A0tL04

EDIT: No i jeszcze fotka pierwszego prototypu Su-27 (T-10-1) Stoi w Monino pod Moskwą - miałem okazję być w 2003 roku. Dla miłośników lotnictwa - warto !
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2008, 09:29:07 wysłane przez Klayman » Zapisane

Pozdrawiam
Klay
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #43 : 03 Listopada 2008, 10:55:20 »

Wg mnie najładniejszym samolotem była amerykańska XB-70 Valkyrie ... najbrzydszym natomiast polski M-15 Belfegor, który dzieli to miejsce także z polską konstrukcją Lala-1 Wink
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
Klayman

Wiadomości: 674


Warszawa


« Odpowiedz #44 : 05 Listopada 2008, 00:27:11 »

Wpływ wiatru na lądowania ... piękne filmy, fajna muzyka ... filmik z jajem http://www.youtube.com/watch?v=TEArAXdX4Qg


No i Su-27 a za sterami Anatolij Kvoczur ... słynne prywatne 598 w akcji ... http://www.youtube.com/watch?v=mokhjC5YQhM


Ten sam pilot /Anatolij Kvoczur/ na MiG-u 29 w Paryżu w 89 roku ... http://www.youtube.com/watch?v=gB0BrZY1nrI

No i jeden z szczęśliwszych wypadków - nikomu nic się nie stało http://www.youtube.com/watch?v=v2WE63P7Q3Q&feature=related

Trzeba przyznać, że "ruscy" potrafią się rozbijać Wink
Zapisane

Pozdrawiam
Klay
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19 Do góry Drukuj 
« poprzedni następny »
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!