http://www.multiplikator.pl
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
27 Kwietnia 2024, 22:06:27

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
GALERIA:
prosimy o publikowanie tylko tych zdjęć z rybami, które są zgodne z zasadą "no kill".
131180 wiadomości w 5714 wątkach, wysłane przez 2632 użytkowników
Najnowszy użytkownik: DerekGreva
* Strona główna Pomoc Szukaj Galeria Zaloguj się Rejestracja
+  Forum Multiplikator.pl
|-+  Wędkarstwo Castingowe
| |-+  Rod building/Lure building (Moderatorzy: Urso, Pike)
| | |-+  Sruba
« poprzedni następny »
Strony: 1 [2] 3 Do dołu Drukuj
Autor Wątek: Sruba  (Przeczytany 10792 razy)
Dk`s

Wiadomości: 91



« Odpowiedz #15 : 26 Września 2010, 10:14:54 »

a oto i śruba mojego pomysłu...
Zapisane
Dk`s

Wiadomości: 91



« Odpowiedz #16 : 13 Kwietnia 2011, 09:00:07 »

Odnawiam temat Cool,wpadł mi w ręce silniczek od wycieraczek chyba z jakiegoś forda więc zabawę czas zacząć Grin Grin.
-jak uszczelnić,czym,żeby nie dostała się woda?
-czy któryś z kolegów robił może śruby,na co zwrócić szczególną uwagę?
Pozdrawiam pozytywnie zakręconych budowniczych Laughing Beer Beer Beer
Zapisane
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #17 : 13 Października 2012, 21:12:05 »

 Jak tam efekty ?
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #18 : 13 Października 2012, 23:40:01 »

 Grin Ja swój silnik robię ładne parę lat... W obecnej chwili stanąłem na momencie przyspawania kolumny do silnika Wink teraz napisze więcej o projekcie :
 
-Silnik został zastosowany od skutera elektrycznego (250W  24 V przezwojony na 12 V) Wink dodam ze sam przezwajałem nie mając doświadczenia...
-Kolumna oraz ramię zostały zrobione ze zwykłej chromowanej rury...
-Śruba za ok 35 zł z Allegro
-Obudowa z elektronicznego
-Kable miedziane (grube Smiley)
-Woltomierz oraz amperomierz analogowy (amperomierz może mieć za mała skale... ale wyjdzie w praniu;)
-Dwa przełączniki (jeden włącza silnik, drugi zmienia bieg przód/tył)
-Potencjometr ( Znajduje się na ramieniu )  
-Chwyt od roweru:P
-Silnik posiada bez biegową zmianę prędkości (regulator obrotów PWM).
-Simeringi
-Gałka potencjometru


Niestety ze względu na brak spawarki stoję w miejscu... ;/

Wrzucę parę zdjęć ... nie jest to poskręcane ponieważ kiedyś przyjdzie chwila przyspawania kolumny do silnika Tongue



 
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2012, 23:55:24 wysłane przez mebone » Zapisane
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #19 : 13 Października 2012, 23:40:54 »

Panel sterujący Wink
Zapisane
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #20 : 13 Października 2012, 23:42:11 »

Układ regulacji obrotów oraz bezpiecznik (układ nie jest skręcony)
Zapisane
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #21 : 13 Października 2012, 23:43:49 »

Szczotki oraz gruby kabel z tego co pamiętam 10mm^2
Zapisane
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #22 : 13 Października 2012, 23:52:24 »

Wirnik ... został przezwojony. Zastosowałem drut o dwa razy większym przekroju Tongue Jako izolator posłużył preszpan z teczek. Oczywiście całość została polakierowana żywicą epoksydową Wink Powiem szczerze miałem wątpliwości że silnik ruszy... ale ruszył Wink i rzeczywiście przy 12 V ma znacznie większą moc nic wcześniej...
Zapisane
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #23 : 14 Października 2012, 00:07:15 »

Jeżeli pozwolisz to najpierw kilka uwag ... w regulatorze zamontuj DUŻY i gęsto żebrowany radiator o jak najwyższym współczynniki odbioru ciepła inaczej padnie. Dobre są od athlona socket ale trzeba im nieco zebrać frezarka mięska z przylgi żeby żeberka miały bliżej do podstawy.
Szkoda trochę, że nie powiązałeś uzwojeń przed żywicowaniem
no i lepszy byłby zwykły pokost i suszenie w piecu bo wtedy on ładnie  pod wpływem temperatury rzednie i wszędzie wpływa dokładnie izolując
uzwojenia między sobą a żywica tego nie potrafi i któreś druty będą o siebie ocierały się aż kiedyś dojdzie do przebicia.
Silnik składaj na szczeliwo K+D lub coś bardzo podobnego. Kiedyś pewnie to bardzo mocno utrudni ponowne rozłożenie ale do tego czasu skutecznie zablokuje wodzie dostęp do środka. Żeby woda nie dostała się osią trzeba uszczelnić te miejsce simmeringiem  montują go w osłonce albo jak nie Masz możliwości wytoczyć takiego elementu to można go prowizorycznie przykleić wspomnianym wcześniej  szczeliwem.
Uwag żebyś się nie zniechęcił już starczy   Laughing a teraz gratulacje za pomysły bo idziesz jeżeli chodzi o "domową produkcję" w bardzo dobrym kierunku.
Nie MAsz gdzie pospawać  ? ... za kilka dni będę w Łodzi po TIGai parę innych pierdół spróbuję zorganizować tak czas żeby Ci to pospawać a do tego chętnie
zamienię kilka słów.  ok Beer

Mi chodzi po głowie zastosowanie silnika właśnie 24V ma to swoje dobre strony  ...  ok
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2012, 00:11:46 wysłane przez zamki » Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #24 : 14 Października 2012, 00:26:54 »

Radiator jest... ale rzeczywiście można dać większy Wink akurat mam trochę po starych kompach;) Żywica epoksydowa została rozcieńczona przed lakierowaniem... później wirnik obracał się przez 6h na wkrętarce w celu równego rozłożenia. Zastosowałem żywice ponieważ miałem ją pod ręką ... poza tym chce zrobić to jak najmniejszym kosztem. Dlatego decyduje się na takie rozwiązania. Niestety nie jestem z wykształcenia elektronikiem i całą swoja wiedzę musiałem zaczerpnąć na forach oraz z książek biblioteki Politechniki Łódzkiej...   Dziękuję za radę w sprawie składania silnika... własnie nie miałem pojęcia czy to związać.  Zastosowałem dwa simmeringi ( w przerwie między nimi będzie znajdowała się wazelina techniczna lub smar do łożysk), natomiast uszczelki zostały wklejone klejem epoksydowym. Wink A w jakich dniach będziesz w Łodzi? Ja dopiero dziś znalazłem kontakt do spawarki...

hmm widziałem na allegro silniki 24v mające po 500w ale myślę ze są też 1000W... ja mam 250W  ponieważ kupiłem go za jakieś grosze na allegro. Może w przyszłym sezonie uda mi się złożyć i przetestować. Jak będzie się sprawował to będę szukał o większej mocy...  
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2012, 01:23:33 wysłane przez mebone » Zapisane
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #25 : 14 Października 2012, 16:15:27 »

Mebone kolego miły Ty mi się tutaj nie tłumacz bo moje uwagi nie miały na celu negowania czegokolwiek co do tej pory zrobiłeś,
bo jesteś łebski facet i idzie Ci bardzo dobrze cała ta przeróbka a biorąc pod uwagę fakt, że dłubiesz z niczego tym większy
mój szacunek dla Twoich działań.  ok Super wykorzystujesz to co Masz pod ręką niczym Adam Słodowy  Laughing
Sposób nałożenia i rozłożenia żywicy bardzo dobry, ja założyłem z góry, że tylko posmarowałeś  to wszystko  za co przepraszam.  Beer
Simmering starczy jeden, ważne jest aby był dobrze/szczelnie/symetrycznie względem osi  przymocowany do obudowy silnika i żeby miał dobrze dobraną średnicę wewnętrzną. Co do mocy silnika to z tego co kiedyś się doszukałem minn kota 34Lbs ma coś około 200W tylko teraz nie pamiętam  jakimi obrotami dysponuje, kojarzę jedynie, że nie ma nawet 2tyś. Mikroma nasza stara niezawodna polska produkcja ta najmocniejsza z płynną regulacją ma 140W a ta najsłabsza z włącznikiem przód/stop 70W a bardzo fajnie popychają łódki.
Co do Twojej przeróbki można by przy okazji przewijania zmniejszyć mu obroty i to pewnie załatwiło by sprawę
ale to już pomysł na przyszłość bo zakładam, że nie poprzestaniesz na tym jednym silniczku.  Laughing ok Beer
Do Łodzi wybieram się pod koniec przyszłego tygodnia.
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #26 : 14 Października 2012, 17:10:55 »

 Laughing dziękuję za miłe słowa. Z tego co wiem silnik ma 2500 obrotów na minutę... ale tak jak napisałeś nie będzie to pierwszy silnik i prawdopodobnie w przyszłości zastąpię go silnikiem 350 W... i zmniejszę obroty Smiley Btw znalazłem radiator od starego Athlon-a 2000XP i planuję zamontować go... przecież będzie występowało spore natężenie przy pracy na max. obrotach...  oczywiście zastosuję podkładkę silikonową oraz pastę termo-przewodzącą. W sumie w moim silniku staram się eliminować wady seryjnych produktów (cienkie kable, źle podłączone konektorów oraz brak maxximizera). W wakacje pływałem na silniku kumpla... wszystko było ok, gdyby nie to że kable tak się grzały, że poparzyły mi tyłek... okazało się ze zastosowano grubą warstwę izolacji a w środku było bardzo mało miedzi (wiadomo im mniej tego materiału tym taniej). A wracając do dwóch simerinów, jest to pomysł mój - ma na celu stworzeniu komory smarowniczej (przestrzeń między uszczelkami zostanie wypełniona smarem, ewentualnie filcem nasączonym smarem). Koniec tygodnia roboczego mam trochę zawalony przez uczelnie, ale zobaczymy;)
Zapisane
mebone

Wiadomości: 343


Łódź Bałuty

Uć Casting Team


« Odpowiedz #27 : 15 Listopada 2012, 12:36:39 »

 Grin  dziś pospawali mi silnik do kolumny Tongue ruszam z robotą Wink teraz trzeba łożyć w całość i uszczelnić Wink , Zamki co można użyć do uszczelniania poza ,,szczelwiem K+D,, ??
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2012, 12:39:34 wysłane przez mebone » Zapisane
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #28 : 15 Listopada 2012, 15:08:01 »

 ... inne szczeliwo ... może sikaflex ale to też nie jest tanie.
Są też silikony w pojemnikach jak spray z ciśnieniem gdzie tylko
naciskasz spust i rurką aplikujesz na płaszczyznę i one są dużo lepsze od
tych "zwykłych" w kartuszach czy też tubkach.
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
zamki

Wiadomości: 5673


u siebie


« Odpowiedz #29 : 22 Stycznia 2013, 20:05:44 »

  Jak postępy w konstruowaniu. ?
Zapisane

www.morskietrocie.e-fora.pl
Debili siać nie trzeba-sami się rodzą !!! SZOK !!!
 Jak jadę na ryby to ja nic nie muszę,  jak ja jadę na ryby to ja nawet ryb łowić  nie muszę. !
Strony: 1 [2] 3 Do góry Drukuj 
« poprzedni następny »
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!